Assalammualaikum dan Salam 1 Malaysia, saya nak berkongsi sedikit info.Sekiranya anda tercari-cari teknik istimewa suntingan foto (photo-editing), buku Kompilasi Teknik Suntingan Foto Terbaik adalah jawapannya. Teknik di hasilkan oleh saudara En. Imran Abdul Jaafar yang merupakan  pengasas sifoo.com. Paling istimewa ialah buku ini ditulis di dalam Bahasa Melayu dengan mengekalkan bahasa asal untuk terma-terma teknikal yang lazim.

Sifoo.com, Sumber Grafik & Multimedia Malaysia adalah sebuah laman web portal yang memfokuskan kepada bidang grafik dan multimedia. Sifoo.com membawa slogan kata “Sumber Grafik / Multimedia Malaysia” sesuai dengan fokusnya untuk menjadi satu pusat rujukan di Internet kepada sesiapa sahaja yang berminat atau terlibat di dalam bidang grafik dan multimedia.

Dengan pengalaman beliau yang luas dalam bidang grafik ini,beliau mengkompilasi semua teknik ini yang dilakukan dalam Adobe Photoshop dalam satu Buku. Saya telah memilikinya dan pelaburan saya amat berbaloi. Dibawah ini antaranya teknik-teknik yang saya minat.


Melicinkan Muka

Bleach Bypass 

Sinaran Cahaya Pagi

Textured Old Photo

Lomography Style

Keistimewaan Buku ini ialah 

Lebih 20 teknik suntingan foto yang menarik di dalam kompilasi 150 mukasurat ini.
Bonus: Photoshop Actions untuk hampir kesemua teknik. Klik ‘play’ dan terus ‘jadi’!
Bonus: Setiap teknik disertakan dengan fail Photoshop (*.psd) sebagai rujukan.
Bonus: 200 imej stok yang boleh anda gunakan.

Cakap banyak tak guna,klik link dibawah. Apakata anda memilikinya. Sesiapa sahaja pun boleh memilikinya,perkara asas dalam photosjop pun diterangkan oleh beliau.

Ok guys that it,saya harap anda semua membelinya,kerana ia banyak membantu saya.



3 comments