Assalammualaikum, apa yang saya akan kongsikan nanti adalah seorang insan yang boleh di jadikan inspirasi kepada kita semua. BaoJun Yuan, merupakan Ahli China Senior Photographers Association. Beliau merupakan seorang yang sangat dihormati di kalangan rakyat China. Kenapa? ini adalah kerana dia telah membaiki lebih 2000 keping gambar lama secara Percuma.  

Bukan setakat itu sahaja,yang menjadikannya lebih istimewa ialah beliau mempelajari Adobe Photoshop pada umur 60tahun, sekarang umur beliau mencecah umur 76tahun!!. Ditanya mengapa tidak mengenakan bayaran kepada servis yang dibuatnya,beliau seloroh menjawab "Guru saya mengajar bagaimana hendak membaiki gambar lama, tetapi terlupa untuk memberitahu saya bagaimana nak mengenakan bayaran".


Dibawah ini antara gambar-gambar yang dibaiki :










p/s : umur bukan penghalang untuk kita belajar..

9 comments

seterer-terer aku guna photoshop pon x sampai lagi tahap fix nostalgic photo macam die..respek!

Reply

perghhh...tabik spring la. bkn senang nak repair gambar lama ni.

Reply

superb! pernah touch up picca lama family, tp xkena gaya, xmenjadi juga. designer ni mmg berbakat. picca pecah pun dapat diperbetulkan smula :D respek!

Reply

fuh memang tahap master dah ni, dan kagum dgn semangatnya untuk belajar

Reply

Dahsyat gambar koyat pun boleh repair. Midas touch sungguh.

Reply

Kagum sungguh aku dengan skill yang dia ada.

Reply

hebat betol la pak cik ni...bukannye kerja mudah nak baiki gambar lama macam ni...

SyafzMagz.com

Reply

Dan paling menarik, hardware yang digunakan pun old-skool tu. Pakai monitor kembung lagi tu.... chayok la!!!

Reply