Assalammualaikum dan Salam sejahtera,kita sudah hendak sampai ke hujung tahun 2010,tinggal beberapa hari lagi sahaja.Umur blog bighandesign juga pun hampir setahun. Sepanjang tahun banyak post / entri yang diterbitkan,ada post yang mempunyai trafik yang tinggi dan ada juga yang kurang. 
Untuk itu kali ini saya kongsikan dengan anda semua, Top 5 Post in 2010 yang mempunyai trafik yang tinggi antara post-post yang lain.


Top 5 Post 2010 tersebut adalah :

Di postkan pada tarikh 28 September 2010 dengan Pageviews berjumlah 5,524 sehingga hari ini. Saya telah menyediakannya lebih awal adalah untuk memudahkan pencarian Kalendar 2011 supaya anda mengetahui tarikh dan hari serta cuti-cuti pada tahun tersebut. Fail kalendar tersebut berformat .ai,.pdf dan jpeg.

Di postkan pada tarikh 5 Oktober 2010 dengan Pageviews berjumlah 1,419 sehingga hari ini. Untuk mengetahui asal-usul atau tempat kelahiran Blogger, saya hasilkan Badge ini. Dengan hanya copy dan paste code anda boleh letak di sidebar Blog anda.

Di postkan pada 1 September 2010 dengan Pageviews berjumlah 854 sehingga hari ini. Untuk menghasilkan design yang mantap Vector memainkan peranan penting,untuk itu saya kongsikan kepada anda dimana hendak dapatkan Vector Selamat Hari Raya secara Percuma.

Di postkan pada tarikh 12 Oktober 2010 dengan Pageviews berjumlah 554 sehingga hari ini. Ini adalah merupakan kali pertama saya mengadakan Contest,sambutannya agak mengalakkan. Kemungkinan saya akan buat Contest yang kedua pula.

Di postkan pada tarikh 2 Oktober 2010 dengan Pageviews berjumlah 458 sehingga hari ini. Untuk memudahkan Blogger menghasilkan header untuk Blog,saya menyediakan Template yang telah siap sedia ada. Pelbagai template saya telah reka. Buat masa ini saya tangguh sekejap perkhidmatan ini kerana kengkangan masa dan kerja. Kemungkinan saya akan reka lebih banyak template pada masa akan datang.

Melalui statistik tersebut bolehlah saya simpulan yang rata-rata penghujung blog ini sukakan benda yang Percuma,untuk itu pada tahun hadapan 2011 saya akan memberikan lebih banyak bende Percuma kepada anda. 

Bagaimana pula dengan Blog anda,kongsikanlah dengan pengunjung blog anda semua. Ini bukan sahaja dapat meningkatkan traffik blog tetapi juga memotivasikan untuk menghasilkan post yang berkualiti pada tahun hadapan. 

Oklah setakat ini pengkongsian saya,statistik in berdasarkan blogger.com,mempunyai Pageviews yang tinggi bukan kayu pengukur bahawa sesuatu Blog itu berjaya tetapi Unique views merupakan perkara yang perlu di titik beratkan.

p/s : Kualiti lebih penting daripada Kuantiti
p/p/s : Berikan komen dan Cadangan anda untuk Blog ini supaya lebih mantap lagi pada tahun hadapan. 

3 comments

wah banyaknya pageview blog ni.....^___^

Reply

@ tiha : TQ,biasa jerk..tp unique views tak banyak sangat pun...

Reply

wahh, no 1 tu melampau pv die
huhu
great2

Reply