Assalammualaikum dan Salam 1 Malaysia.emm anda semua kenal atau  tidak dengan Artist Li wei. Dia seorang kaki seni kotemperari di China. Hasil karya dia,memang luar biasa dan juga tidak terjangkau imaginasi manusia seperti manusia boleh terbang,atau terapung di udara,terpajak di tanah.

Sedikit tentang latar belakang dia,lahir tahun 1970, Hubei, China. Karyanya sering menggambarkan dia menentang graviti. Siri penampilan pertamanya ialah Mirorring, dan kemudian karya yang dapat perhatian  seluruh dunia,siri Falls-nya yang menunjukkan kepala dan dada tertanam ke dalam tanah. Karyanya adalah campuran dari seni persembahan dan fotografi yang mencipta ilusi dari realiti kadang-kadang berbahaya. Li Wei mengatakan bahawa gambar tersebut bukan komputer montage dan dia bekerja dengan bantuan alat peraga seperti cermin, kabel logam, perancah dan akrobatik.


Oklah di bawah ini beberapa gambar dan hasil karya beliau.Enjoy :-






Sumber :- liweiart.com

11 comments

perghh!! memang best la kalau betui2 ley terbang bagai..

Reply

yellop. no comment. sama ada phtoshp or real. ntah.

Reply

best btol tgk..huhu

Reply

Gila berbakat! Seronok juga kalau dapat terbang :D

Reply

"Wei mengatakan bahawa gambar tersebut bukan komputer montage dan dia bekerja dengan bantuan alat peraga seperti cermin, kabel logam, perancah dan akrobatik"

means bukan photoshop laa...betul2 tuuu...

Reply