Assalammualaikum dan Salam 1 Malaysia. Hari ini 16 September kita menyambut Hari Malaysia. Ya..hari untuk memperingati pembentukkan Malaysia setelah Sabah dan Sarawak bersetuju untuk membentuk negara. Ok untuk entri kali ini bersempena dengan Hari Malaysia ini, saya hendak memberi PERCUMA vector jalur gemilang atau bendera Malaysia dan badge yang berdasarkan Hari Malaysia secara PERCUMA.Lihat paparan dibawah untuk lebih jelas lagi:


Sebelum tu Sedikit Info tentang Sejarah Pembentukkan Malaysia



Mari kita sama-sama memperingatinya,Hari Malaysia disambut pada 16 September setiap tahun untuk memperingati penubuhan persekutuan Malaysia di tarikh yang sama pada tahun 1963. Ia menandakan penyertaan bersama Malaya,Borneo Utara, Sarawak bagi membentuk Malaysia.


Pembentukan persekutuan baru ini dirancangkan berlaku pada 1 Jun 1963 namun kemudiannya ditangguhkan ke 31 Ogos 1963 bagi membolehkan ia disambut bersama-sama dengan sambutan hari kemerdekaan ke-6. Beberapa isu berkaitan dengan bantahan Indonesia dan Filipina untuk pembentukan Malaysia memperlambatkan pengisytiharan ke 16 September pada tahun yang sama. Penangguhan itu juga dibuat bagi membolehkan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu memperuntukkan masa membuat pungutan suara di Borneo Utara (kiniSabah) dan Sarawak.


Hari Malaysia merupakan cuti am di negeri Sabah sempena hari keputeraan Yang Di-Pertua Negeri. Ia bukan merupakan cuti am di Sarawak dan Semenanjung Malaysia. Mulai tahun 2010, Hari Malaysia juga merupakan cuti am di semua negeri di Malaysia....sumber wikipedia



Contoh fail :



CIRI-CIRI FAIL INI :
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
:: Fail dalam format .pdf dan .ai (cs2 atau ke atas)  :: Kualiti vector yang memuaskan
:: Fail boleh di ubah ikut citarasa anda :: Ianya PERCUMA

Anda berminat sila download link dibawah :




Ada satu lagi yang saya design untuk rakan-rakan Blogger semua iaitu sidebar Badge Malaysia bersempena dengan Hari Malaysia. Inipun  PERCUMA juga. Anda boleh copy code telah diberikan dan pastekan kat HTML sidebar anda,teruskan menyokong blog ini.Itu sahaja,oklah kalau semua berminat atau tidak berilah komen dibawah.Ini penting untuk saya supaya tidak syok sendiri hehehehe...Enjoy..


Photobucket



16 comments

majulah blogger untuk negara.. :)
pembentukan negara melalui bnyk liku2 dan lekuk2.. so meh kita smua hargai negara ni! wacaya!

Reply

selamat Hari Malaysia..
semoga Malaysia terus aman dan maju

Reply

wahh..selamat hari malaysia....saya bangga menjadi anak malaysia!

Reply

yeah..thx shark..sy pun bangga jadi anak Malaysia

Reply

nk jugak eh...sbb saya bangga jadi ank malaysia.tq.

Reply