Assalammualaikum dan Salam 1 Malaysia, Ok guy's untuk memeriahkan lagi blog bighandesign.blogspot ini,komik strip ini saya hasilkan iaitu Aku Seorang Blogger. Ia merupakan kisah perjalanan hidup seorang Blogger,yang hanya hidupnya bergantung kepada blog sahaja.Kira macam Blog addictlah...hehehe...





Ok guy's saya persembahkan dalam bentuk komik, ia adalah untuk menjadi bahan hiburan ringan semata-mata dan juga ada berberkaitan dengan hidup saya tentang dunia Blog ini.Saya cuba untuk menghasilkan setiap minggu tetapi idea-idea tidak datang bergolek sahaja untuk itu saya memerlukan pertolongan anda,jika anda semua mempunyai pengalaman atau kisah tentang anda yang mahu dikongsikan dalam bentuk komik ini.

Silalah post cadangan atau kritikkan di ruang komen dibawah. Saya akan cuba mempersembahkannya sebaik mungkin.OK Enjoy...


Untuk komik kali ini ia mengisahkan bagaimana seorang pemuda ini begitu teruja untuk masuk dalam dunia blog (sebab dia pikir buat Blog boleh jadi kaya).Dia pun registerlah..dah siap semuanya tetapi..dia tidak tahu nak post tentang apa?..hehehe sama macam anda?..Sila komen dan kritik di ruang komen dibawah.


17 comments

dia g copy paste post org.. hehe.. pastu tabiatnya berterusan... boleh ke mcm tu? :)

Reply

Mula2 aku berblog sebab nak kongsi idea-idea dekorasi dengan kawan-kawan. Lepas tu berkenalan lak dengan cik nuffnang. Mula2 ghairah blogwalking sebab nak duit byk dr nuffnang. Sekarang dah slow dan dapat kawal keghairahan berblog. Posting bila ada yang perlu sahaja. Lagipun tuntutan kerja lebih utama.

Reply

kakyon mula buat blog sbb boring takde kerja. Mulanya buat blog peribadi cam dairy. Rasa seronok bila ada komen dri kawan2. Pastu buat blog lagi satu..nak niaga online. Jual brg2 deco.Alhamdhulillah dpt sambutan.Berkenalan pulak dng cik nufnang. Ada rezeki juga dgn cik nuff.Nampaknya..berterusanlah aktiviti berblog nie..:)

Reply

blog nie menambah kenalan + pengalaman seharian ! selami pengalaman org len.., suka duka & lawak jnaka utk pngubat duka ! blog is free rite..
anyone can do wat they wan.., slagi xmnyentuh sensivity agama + bangsa + negara ! xgtu !? huhu
aper2pn.., dlu aku MALAS nk bt blog sbb agak remeh.., bt tu bt nie.., tp dh lama bgiat dlm dunia on9 nie.., sjak dr dlm perot mak lg.., so aku truskan usaha dgn mmbuang KEMALASAN aku je kt LAUT CHINA SELATAN ~ + rmai blogger yg bg tips2 mnjadi blogger yg bjaya so aku gunakan dgn sbaik2nyer !! THANKS~ malah aku akan trus meneroka bidang blogger nie dgn lbh jauh lg.., bkn sajer utk mnambah kenalan.., mlah juga menambh ilmu pgthuan ~~~ sekian

Reply

buat2 tak tahu nak post apa..
gi lawat blog org lain (otai2) cari tutorial.. bertanya.. kadang2 sesat juga.. rasakan kesukaran cari idea nak tulis apa..huhuh

hanya pendapat

Reply

aku berblog sbb tpengaruh ngan akak n akak ipar aku..blog bleh wat wit???..bleh kot kalo kene gaye..nk post pe?? aku pun xtau..layan je pe yg terlintas kat pale otak aku..

Reply

hahaa
cm sama je ngan aku masa dlu2
tp bkn kes kaya tp kes suma dok men blog
las2 xdek post.

Reply

aku xrajin nak update blog hari2 tapi rajin bace blog orng len hari2.. keh..keh..keh..
btw aku suke menulis gak.. kalu aku update blog mesti sampai 2,3 post satu hari.. then senyap seminggu hahhaha..=p

Reply

COPY PASTE JE ORANG PUNYA POST..HAHA...

Reply

yihuuuuu !meaw bertandang untuk berkongsi...first meaw buat blog sebab macam BEST!yeah! hehe...pastu bila da reti edit layout, punya gila edit,haha..(xla lawa sngt)...pastu duk berblogwlking trjmpa pasal nuffnang yg baik hati,,rasa-rasa...dunia berblog lebih meluas dr semua...

Reply

Thx guys for the sharing...yepp..sme gak macam saya gak..mula2 join mmg teruja coz tgk org leh wat pendptn sampingan ngan Blog sahaja..tpi ble da join byk bende yg kena blaja,tapi best dapat kenal ramai blogger..and bertukar2 pandangan...ok untuk komik strip akan dtg saya da dapat idea utknya..thx all..tggu..

Reply

salam.. teringin nak berkongsi. Aku mula nk blog ni masa aku join satu forum warez melayu. dapat la satu domain free. so start la merapu. aku ni sebenarnya blogger yg x konsisten pn. sekejap ada, sekejap xde post. haha.. tp aku happy dgn blogging. sampaikan sanggup nk beli domain. huhu..

Reply

view tentang komik anda: sgt kreatif..teruskan.

pengalaman sy sebagai seorang blogger:
sy menulis di laman blog kerana minat dengan bidang penulisan dan saya ingin berkongsi tentang cerita hidup saya, walaupun bukan setiap hari saya post sesuatu yang baru, namun, sy akan puas kalau dapat menyumbang sesuatu bahan penceritaan tentang diri saya dan kehidupan saya. saya tidak pernah sentuh peribadi dan juga hal-hal cerita tentang orang lain, takut-takut sekiranya timbul sesuatu isu yang boleh dijadikan kes saman-menyaman, dan apalah sangat saya, seorang blogger yang masih muda usia. selain itu, saya menjadikan laman blog saya ini, untuk berkarya, saya suka buat cerpen, puisi dan apa-apa juga bahan cerita yang boleh saya olah melalui fikiran dan juga foto-foto saya:)

i'm a new blogger as well, yang hanya minat akan penulisan, dan mahu mengembangkan bakat dalam sesuatu bahan karya yang dicipta.

buat anda admin blog ini: selamat maju jaya, teruskan usaha untuk maju dalam dunia blog di samping dunia luar jugal. jangan hanya bergantung dengan blog, kerana sekiranya tuhan menghapuskan kemewahan dunia, bukankah kita harus berfikir alternatif lain untuk berhubung? sekiranya tuhan dapat memusnahkan kemewahan dan segalanya di zaman nabi nuh, apatah lagi zaman sekarang yang semakin ramai dajal keluar, jadi, its not impossible for us to lose everything. anyway, selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan bathin:)selamat berkreatif.

Reply

sy mula berblog sbb kwn yg sruh..
sebenarnya da lame nak buat blog neh..
tpi xsempat..
last2 dpt gak curi mse buat blog..
mula2 2 ssah gak nak cri kwn..
tgk org laen punya follower pon rmai..
tpi sbb slalu BW..and follow blog blogger2 laen..
so ad la jgk yg follow sy balek..
mula2 2 xde org pon komen post sy..
tpi bila da rmai yg follow sy..
ad la jgk yg sudi komen post sy 2..
=)

Reply

sy buat blog pun sbb trpgruh ngan kawan
anyway, sy suka post pasal kucing sy.. hehe

Reply